Nová generace ATi R5xx...

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

ATi >> Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil :lol:

Věřím, že jsi nadšenej z nový genereace od ATi, ale zatím je fakt všecho jen spekulace, aj todle:
Jinak ATi nemá zas až takovou potřebu něco dohánět nebo překonávat, nVidia cheatuje kde může a pro výkon klidně obětuje kvalitu obrazu. Bez oněch "optimalizací" nedokáže 7800GT překonat ani X850XT.
Naposledy upravil(a) 3dfx.fun dne pon zář 05, 2005 2:02 pm, celkem upraveno 1 x.
no machine
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

B@RT píše:všude se mluvilo o 24 pipkách
Všude se mluvilo... :lol: Dobrej argument :wink:

edit
3dfx.fun: to není spekulace, s posledníma driverama, který snižujou množství "optimalizací", klesl výkon GF7800GT až o 10%. Odečti si 10% v recenzích 7800GT a uvidíme, kam se dostaneš ;-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ale není :-) Ať koukám jak koukám, nikde tam není napsáno, že by R520 měla být pomalejší než 7800GTX... btw. porovnej si to se zdrojem (THG) a uvidíš, kolik si toho autor opět "vymyslel".

V dnešní době nemá cenu číst český novinky, protože 50% jejich obsahu jsou jen domněky autorů, který prezentujou jako informaci z jiného zdroje...

3dfx.fun: já netvrdím, že R520 bude po výkonnostní stránce GTX killer. Jen chci, aby tu někteří nedělali závěry z informací, který nemají :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

podľa mňa sú to kecy ohľadom vyťaženosti (neviem prečo by malo mať TSMC problém s 90nm?) proste ATi zaskočil výkon 7800GTX, podplatila Inquirer, aby vypustil takú fámu do éteru, a chystá niečo výkonnejšie oproti sérii GF7... nieje možné, aby po uvedení R9700 mala problém znova nasadnúť na koňa... aj keď sa hovorí, že raz si hore a raz dole :?
Uživatelský avatar
B@RT
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od B@RT »

souhlasím s ghostem, prostě 7800GTX přišla neočekávaně brzo a ještě hned byla dostupná na trhu (jeji dominanci odpovídá i cena která je dost nasazená)
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
Uživatelský avatar
3dfx.fun
Senior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 07, 2004 1:43 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek od 3dfx.fun »

no-x: ne.ne, nic proti ATi. Jen nechápu, kde pak je ten jejich nový "chip". Škoda, že ten derivát Xenosu není venku i pro svět PC. Možná by to bylo o něčem novém.
no machine
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

ghost: problém byl (resp. částečně ještě je) v soft-ground. možná ti to tu někdo vysvětlí odborněji, ale podle informací, který se mi podařilo dohledat by mělo jít o problém s nedostačujícím uzemněním, který způsobuje, že že čip má větší spotřebu a víc hřeje, než by měl (což samozřejmě snižuje potencionální frekvence). Největší problém byl v tom, že Xenos a RV515 neměly potíže, ale RV530 a R520 ano a dlouho, dlouho se nemohlo přijít na to, kde je problém. Dva první respiny byly zřejmě úplně zbytečný, protože se předpokládalo, že problém je jinde (v architektuře?) a zřejmě až při třetím respinu se přišlo na skutečný problém. Pro odstranění soft-ground by ale neměl být třeba další respin, ale jen určitá úprava některé metal-layer v jádře (tedy následující revize čipu by měla být ok).

3dfx.fun: nikdo neví, kdy přesně začal vývoj R520, ale ví se, že na něm nepracoval nejlepší vývojový tým. To by asi ani nebyl problém, ale je docela možný, že vývoj začal (vzhledem k tomu, že už o Vánocích byly hotový první čipy) ještě pře vydáním NV40, takže u ATI možná nepočítali, že by nVidia po GF-FX mohla být schopna vydat něco tak výkonnýho, aby proti tomu potřebovali nasadit něco víc, než R520.

Už delší dobu je ale hotová R580 (která by snad měla mít trojnásobek shader ALUs než R520), takže ATi něco v záloze má a pokud je rpavda, že první R580 byla vyrobena už před několika měsíci, bylo by v možnostech ATi, ji v případě potřeby vydat ještě před koncem roku (původně byla plánovaná na první čtvrtinu roku 2006).
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
B@RT
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od B@RT »

takže podle tebe mají kartu kterou můžou hodit na linky a místo toho se snaží na kartě která v lepším případě bude s konkurencí na stejno.... a peníze utíkají :?
Edit: trochu jak 3Dfx taky byla karta která byla vlastně hotová a pořád se o ní mluvilo a vydávaly jiné a jiné karty.
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

R580 je hotová jako čip, ATi už má 90nm výrobu vyzkoušenou, takže ví, kde může čekat problémy a jak je řešit, takže R580 jako čip (= ne karta) může být ve finální podobě, ale to ještě neznamená, že může jít na trh. Od vyrobení funkčního čipu do uvedení karet do prodeje je v dnešní době třeba v průměru 5 měsíců. Takže pokud byla R580 hotová někdy v první půlce prázdnin, může jí ATi dostat na trh nejdříve v prosinci (pokud bude trh R580 vyžadovat). (prostě stačí vzít měsíc výroby první funkční R580 a přičíst si dalších 5)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

no-X píše:problém byl (resp. částečně ještě je) v soft-ground. možná ti to tu někdo vysvětlí odborněji, ale podle informací, který se mi podařilo dohledat by mělo jít o problém s nedostačujícím uzemněním, který způsobuje, že že čip má větší spotřebu a víc hřeje, než by měl (což samozřejmě snižuje potencionální frekvence)
aha, takže pri nedostatočnom/zlom uzemnení sa v signály zvýši šum, ktorý má za následok nestabilitu??? obvodu a čím vyššia je frekvencia tým sa zvyšujú "presluchy" :idea:

Edit: podľa niektorých údajov, sa zvyšuje aj induktancia - lenže tá nemá za následok tepelné straty, tak potom ako sa môže čip zahrievať :?: :?
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

B@RT píše:takže podle tebe mají kartu kterou můžou hodit na linky a místo toho se snaží na kartě která v lepším případě bude s konkurencí na stejno.... a peníze utíkají :?
Myslim, ze ATI s novou kartou s unifikovanym shader modelem ("derivat" te z Xenosu) ceka i z toho duvodu, ze zatim na PC pro to neexistuje 3D API, ktere by to naplno vyuzilo (ceka na DX 10 ve Windows Vista).
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

B@RT měl spíš na mysli R580...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

no-X píše:B@RT měl spíš na mysli R580...
Aha, no ja tuhle diskuzi jen tak prolit :)
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
B@RT
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od B@RT »

jo 580 protože teď je ve "zprávách" označována za přelom
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

R580 je upravená architektura R520, která bude mít podle některých informací 3x rozsáhlejší shader array(s). Ovšem nikde není psáno, jestli to budou kvalitativně stejné ALUs, jako v případě R520 :-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
B@RT
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od B@RT »

president společnosti ATI Dave Orton,neví kdo vymyslel SLI :D


Další dotaz bylo další dloubnutí to vosího hnízda: “Nebylo by čestné přiznat, že vypuštění CrossFire je reakcí na tlak SLI řešení od nVidie?“. Dave se zachoval plně diplomaticky, nVidia si dle něj zaslouží uznání za SLI řešení, jeho přivedení na trh a za vytvoření zájmu spotřebitelů o vícegrafické řešení. pozn. David: no podle mě by si zde měl Dave doplnit znalosti z historie, s SLI technologií přišla poprvé společnost 3Dfx a masově se mezi lidi dostala v podobě karet Voodoo 2, toto uznání si tedy zaslouží spíše zaniklá společnost 3Dfx, kterou nVidia kdysi odkoupila (a s ní i SLI technologii).

http://www.cdr.cz/a/15200
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
Taskr
VIP
Příspěvky: 641
Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taskr »

Tak tímhle u mne ATi dost klesla. Házet úspěch SLI na NV, a jejího rozšíření mezi lidi. :(
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Pozor - SLI od nVidie a od 3Dfx (zvlášť to původní analogový z Voodoo1/2) jsou docela rozdílný. Nemyslete si, že Orton neví, kdo první používal SLI :lol: Tenhle člověk se na grafickým trhu vyskytuje dost dlouho a ještě než začal šéfovat v ArtX, pracoval v SGI (Scalable Systems) ;-)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
B@RT
Příspěvky: 1484
Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od B@RT »

ten člověk mě nepřestane překvapovat, cokoliv někdo z Ati pohnojí tak vlasně má pravdu nebo to zvrtaj novináři :lol:
Sbírka karet:
3Dfx B@RT Collection

Sbírka PC:
Intel B@RT Collection
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Víš co? Přečti si ten text ještě jednou. Ptali se ho na nVidia SLI. Ne SLI, nebo 3Dfx SLI. Doporučuju přečíst originální znění (tady máš link), třeba to z toho snáz pochopíš. Neměl důvod tam 3Dfx tahat.

Přestaň prosím dělat závěry z českých překladů, když máš k dispozici originál, který mnohdy říká něco jinýho.

poslední dobou mi to silně připomíná...

Je mazana jako liska
She is lubricated like a fox.

Vrhl na ni dlouhy pohled.
He vomited a long postcard on her.

Tve oci zari.
Your eyes are September.

Sedela na mezi.
She was sitting on between.

Necitim se dnes ve sve kuzi.
I am not smelling myself in my leather today.

Prestan mi plist hlavu!
Stop knitting my head !

Veskery vodik se asimiloval v roztoku.
All the hydrogen probably made love in the solution.

Mistr sveta v tancich na lede.
World champion in tanks on ice.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět