AIseek AIS-1 AIPU

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

AIseek AIS-1 AIPU

Příspěvek od no-X »

Po PhysX PPU tu máme AIS-1 AIPU (Artificial Intelligence Processing Unit). K čemu by to mělo být je myslím jasný každýmu :-)

http://common.ziffdavisinternet.com/uti ... 098,00.jpg

Už se uvažuje o tom, že by se mohla vyrábět karta s PhysX a AIS-1...
It's possible, Mendelson speculated, that the AIS-1 and the PhysX physics chip could be added onto an add-on card "to create a true gaming PC," he said.
Jsem zvědavej jak dlouho bude trvat, než budou obě technologie součástí grafických karet / čipů, protože se to začíná celkem komplikovat. A skloubit spolupráci AIPU a PPU, jejichž výsledky se pravděpodobně budou vzájemně ovlivňovat, asi taky nebude nic jednoduchýho...

Kód: Vybrat vše

       / PPU  \
-> CPU    |     VPU ->
       \ AIPU /

http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 163,00.asp
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

Podle me to se takovy hw vyznamneji nerozsiri. Aby autori softwaru (her) programovali i pro takovy hardware, musel by byt dostatecne rozsiren, a ten se nerozsiri bez sw, ktery by ho vyzadoval. Pokud je navic API komercni (pripad PhysX), tak mu podle me nepomuze ani kdyz to nejaka znama hra bude pouzivat (a pritom fungovat i bez toho ;)). Na drhou stranu s tim do toho vyrobci tohohle hw sli :)
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
swarm
debílek nahoněnej
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv úno 10, 2005 11:10 am
Bydliště: Praha (vesnice 30km od ní)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swarm »

Ladis píše:Podle me to se takovy hw vyznamneji nerozsiri. Aby autori softwaru (her) programovali i pro takovy hardware, musel by byt dostatecne rozsiren, a ten se nerozsiri bez sw, ktery by ho vyzadoval. Pokud je navic API komercni (pripad PhysX), tak mu podle me nepomuze ani kdyz to nejaka znama hra bude pouzivat (a pritom fungovat i bez toho ;)). Na drhou stranu s tim do toho vyrobci tohohle hw sli :)
Nemůžu si pomoct, ale kdybych se tě podobně zeptal před deseti lety, ale ohledně grafických akcelerátorů, tak mi řekneš to samé ;-).
Diagon Swarm - Můj NOVÝ "NOTEBOOK" blog :arrow: [WWW]
Je těžké být debilem, konkurence je příliš velká.
14" Lenovo ThinkPad T400 - Core2 Duo T9900 3,1GHz, 8GB DDR3, 300GB Intel 320 SSD, WWAN, 1440x900 LED + Advanced Mini-dock + ThinkPad UltraNAV USB Keyboard + 2x 24" LCD
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

nojo, ale grafiká je už velmi hezká a na dostatečné úrovni. takže zbývá fyzika, zvuky a interaktivita on-line .....a to nejdůležitější - nápady
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

swarm píše:Nemůžu si pomoct, ale kdybych se tě podobně zeptal před deseti lety, ale ohledně grafických akcelerátorů, tak mi řekneš to samé ;-).
Reknu, ale 3D akceleratory se prosadily jako dodatecna funkce (pridana hodnota) 2D grafik ;) Pokud tohle bude ale jako samostatna (sebelepsi) karta, tak to nema sanci.
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
Oblak
Bc.
Příspěvky: 1349
Registrován: úte dub 27, 2004 8:53 pm
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Oblak »

ono stačí aby to někdo dal na grafiku....šak co to je?matematický koprocesor(teda fyzický no)
edit:
1155, i5-2500k, ASUS, 8GB ram. na dalších 10 let klid :)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ladis píše:3D akceleratory se prosadily jako dodatecna funkce (pridana hodnota) 2D grafik ;)
Vážně? Nepamatuju se, že by si někdo kupoval grafickou kartu kvůli 3D akceleraci před vydáním (přídavného akcelerátoru) Voodoo Graphics... Všechny karty s 3D akcelerací (kombinovaný karty), který vyšly před VG byly propadáky. Tak to vidím já.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

no-X píše:Vážně? Nepamatuju se, že by si někdo kupoval grafickou kartu kvůli 3D akceleraci před vydáním (přídavného akcelerátoru) Voodoo Graphics... Všechny karty s 3D akcelerací (kombinovaný karty), který vyšly před VG byly propadáky. Tak to vidím já.
Jo, ale voodoocka si kupovala jen omezena skupina lidi, takze hry je nevyzadovali. Diky kombinovanym kartam se ale 3d akcelerace dostala do kazdeho pc, aby pro vyvojare melo smysl 3d akceleraci vyzadovat, a podle toho zvysit "grafickou uroven" ;) (do te doby musely hry byt designovany tak, aby to pc utahl i bez 3d karty - i kdyz v hnusnejsi podobe a nizsim rozliseni).
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

To ale takhle nemůžeš brát. Ještě min. 4 roky po příchodu kombinovaných karet měly hry běžně SW renderer. Jinak když se podíváš, kolik her mělo v roce 98 (kdy 3Dfx nabízelo prakticky jen přídavný akcelerátory) podporu pro Glide (API jen pro dva existující přídavné 3D akcelerátory), tak už to něco o rozšířenosti a úspěchu přídavných karet říká. A žádná kombinovaná karta k tomu nebyla zapotřebí.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

Rikam celou dobu, ze dokud neni potrebny hw dostatecne rozsiren (a to nejakou dobu trva), vyvojari jej nebudou ve hrach vyzadovat (nicmene muzou jej v enginu podporovat). Takze hry budou nadale designovane tak, aby to v nejake podobe utahl CPU, a pridavna karta je jen na zvyseni fps a pripadne nejake nepotrebne efekty, na kterych gameplay nevisi.
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

ľudia nemíňajú moc ani za grafickú kartu a myslia si, že procesor je dôležitejší (keď vidím niektoré zostavy, je mi do plaču :cry: )
proste bude to vec len pre majetnejších, ale možno sa mýlim :roll:
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Ladis píše:Rikam celou dobu, ze dokud neni potrebny hw dostatecne rozsiren (a to nejakou dobu trva), vyvojari jej nebudou ve hrach vyzadovat (nicmene muzou jej v enginu podporovat). Takze hry budou nadale designovane tak, aby to v nejake podobe utahl CPU, a pridavna karta je jen na zvyseni fps a pripadne nejake nepotrebne efekty, na kterych gameplay nevisi.
Ok, ok, s touhle logikou jsme mohli zůstat ve 320*240/256, st, point sampling... vždyť 1024*768, 32bit, AA, AF, multitexturing a shadery jsou jen p*****y, na kterých gameplay nevisí :lol:
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

Sorry, ale ja ti jen rikam, jak to funguje celou dobu. Proc myslis, ze je sw vzdy o krok pozadu za hw? Beznym vyvojarum se nevyplati delat pro nerozsirene technologie. Top-enginy jsou "vyjimka", protoze oni jej vyviji tak, ze nejde o tu hru, co v nem ted udelaji, ale o pozdejsi hry vyvijene tymy, kteri si jejich engine licencuji, takze musi vychazet trochu do budoucna, tj. podporovat nejnovejsi vykriky technologii, aby se zalibili zakaznikum, kteri si jej chtej koupit (pritom tyhle top-enginy jsou vyvijene tak, ze maji relativne ke grafice apod. minimalni hw naroky - po vypnuti detailu bezi na vsem ;)).

BTW vyssi rozliseni, AA, AF a hodne shaderu skutecne gameplay neovlivnuji ;)
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Podle mě ano.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

no-X píše:Podle mě ano.
Gameplay != herni zazitek
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

jj :-) Zahraj si Doom 3 na GF6/7 ve 1280*1024/AA na max. a pak na Voodoo 2 v 640*480 (low-res textury, bez světel, stínů, cube-mappingu, normálových map atp...) a herní zážiztek bude úplně jiný. Naprosto to změní atmosféru, realističnost, nevžiješ se do toho (tolik :-) )...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

najlepšia hra akú som mrvil, bol

Obrázek

biedna grafika (320x240 roztiahnutá na pol obrazovky), mizerné ovládanie, trochu krátke (10 hod.), ale ten dej bol nádherný
Uživatelský avatar
epidot
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 08, 2004 11:48 am
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od epidot »

tady se nespi, ci co ? :shock:
A64 3200+ Venice@9x300, DFI LP NF4 Ultra-D+Zalman ZM-NB47J, 2x512MB Mushkin HiPerf PC4400, ATI Sapphire X850XT+Zalmani ZM-RHS1, Hitachi deskstar 7K250 250GB SATA, 19'' Eizo Flexscan T766, SB Audigi 2 value+2x18W Gembird+120W sub. YST-SW215B, Enermax EG495AX-VE NoiseTaker 485W, Watercooled CPU+GPU, 5kg Cu výměník + 2x120mm ThermalTake blue fan, Eheim 1048, Akasa UV katoda
Uživatelský avatar
ghost
Invisible
Příspěvky: 2475
Registrován: pát dub 30, 2004 8:31 am
Bydliště: LM

Příspěvek od ghost »

ja som už hodil šlofíka Obrázek
Naposledy upravil(a) ghost dne sob zář 03, 2005 12:49 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ladis
Příspěvky: 138
Registrován: sob bře 12, 2005 6:48 pm
Bydliště: u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladis »

ja uz taky hodim ;)
Barebone PC Asus Pundit-R350, Celeron D 2.26 GHz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9100 IGP, 160 GB HDD, ctecka karet, PCMCIA, Acer AL1716 DVI+VGA 17" 1280x1024 LCD, 3DMark2001SE (1024x768x32): 2329 b
Odpovědět